De groothandel voor de opticien | +31(0)320 247104 Gratis verzending binnen Nederland* | +31(0)320 247104
De groothandel voor de opticien | +31(0)320 247104 Gratis verzending binnen Nederland* | +31(0)320 247104
NL
EN
FR
DE
HomeFAQ

F.A.Q.

Hieronder staan de antwoorden op de veelgestelde vragen.
Selecteer links de categorie en rechts de vraag om het bijbehorende antwoord te tonen.

Hoe kan ik me registreren/vraag ik een account aan?
Als u opticien bent of u heeft een optiek gerelateerd bedrijf dan kunt u door middel van het contactformulier een klantaccount aanvragen. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Hoe kan ik iets bestellen bij Ofar?
Nadat u bent ingelogd op uw Ofar account, kunt u in de shop de artikelen kiezen die u wilt bestellen. Selecteer de gewenste eigenschappen en aantallen en klik op 'bestellen' om de artikelen in uw winkelwagen te plaatsen. Nadat u alle artikelen die u wilt bestellen in de winkelwagen heeft geplaatst, kunt u de bestelling afronden en versturen, waarna wij deze zullen gaan verwerken.
Hoe kan ik in-/uitloggen?
Om in te loggen, klikt u bovenaan de pagina op de knop 'inloggen'. Hierna kunt u via de webshop een bestelling plaatsen. Als u bent ingelogd, verschijnt er bovenaan de pagina een knop 'uitloggen'. Bent u klaar met bestellen, klik dan op deze knop om uit te loggen.
Ik ben mijn inloggegevens kwijt. Hoe vraag ik nieuwe inloggegevens aan?
Vraag hier uw nieuwe inloggegevens aan.
Als u een nieuw wachtwoord aanvraagt, krijgt u een door ons gegenereerd wachtwoord per e-mail opgestuurd. Nadat u met dit wachtwoord bent ingelogd kunt u het wachtwoord in uw profiel wijzigen.
Ik kan niet inloggen. Wat moet ik doen?
Controleer of uw inlognaam en wachtwoord kloppen. Kunt u nog steeds niet inloggen? Vraag dan hier nieuwe inloggegevens aan.
Hoe kan ik mijn klantgegevens wijzigen?
Wanneer u bent ingelogd dan kunt u in het profiel uw klantgegevens wijzigen. Komt u er niet uit dan kunt u ook contact met ons opnemen.
Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Wanneer u bent ingelogd dan kunt u in het profiel uw wachtwoord wijzigen. Kunt u niet inloggen? Vraag dan hier nieuwe inloggegevens aan.
Hoe kan ik klant worden?
Ofar is een groothandel gericht op opticiens en optiek gerelateerde bedrijven. Wilt u graag één van onze zakelijk partners worden, vul dan het contactformulier in. Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.
Is er een minimaal orderbedrag?
Het minimale orderbedrag is €13,75 exclusief 21% BTW. Binnen Nederland rekenen wij geen verzendkosten.
Hoe kan ik zien wat ik de vorige keer heb besteld?
Nadat u bent ingelogd kunt u in uw profiel een overzicht van uw bestelgeschiedenis zien.
Ik bestel een product voor een klant, kan ik een referentie opgeven?
In de laatste stap van de winkelwagen kunt u er voor kiezen bij 'opmerkingen' een referentie op te geven.
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Nadat u bent ingelogd op uw Ofar account, kunt u in de shop de artikelen kiezen die u wilt bestellen. Selecteer de gewenste eigenschappen en aantallen en klik op 'bestellen' om de artikelen in uw winkelwagen te plaatsen. Nadat u alle artikelen die u wilt bestellen in de winkelwagen heeft geplaatst, kunt u in de winkelwagen de bestelling afronden en versturen, waarna wij deze zullen gaan verwerken.
Hoe weet ik of mijn internetbestelling goed is aangekomen?
Wanneer u uw bestelling via de webshop plaatst, krijgt u daarvan per e-mail een orderbevestiging toegestuurd. Ontvangt u geen orderbevestiging, neem dan contact met ons op.
Ik heb geen orderbevestiging of bestel status van Ofar.nl ontvangen
Het is mogelijk dat automatisch door ons verstuurde berichten door uw email server worden geweigerd. Om dit te voorkomen kunt u uw systeembeheerder vragen het domein *@ofar.nl te whitelisten, en noreply@ofar.nl en info@ofar.nl toe te voegen aan uw contacten.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen nadat ik deze heb geplaatst en een bevestiging heb ontvang?
Zodra u de bestelling afrondt en u een orderbevestiging ontvangt is de order in principe definitief. De order wijzigen is alleen mogelijk als hij nog niet in behandeling is genomen. Neem hiervoor zo spoedig mogelijk contact met ons op.
Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Zodra u de bestelling afrondt en u een orderbevestiging ontvangt is de order in principe definitief. De order annuleren is alleen mogelijk als hij nog niet in behandeling is genomen. Neem hiervoor zo spoedig mogelijk contact met ons op.
Waarom kan ik geen prijzen zien?
Om prijzen in de webshop te kunnen zien, moet u ingelogd zijn op uw Ofar account. Bent u ingelogd, maar ziet u geen prijzen, neem dan contact met ons op.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Wij doen ons best om uw bestelling zo snel mogelijk te versturen. In de meeste gevallen betekent dit dat uw bestelling dezelfde dag nog verwerkt en verstuurd wordt. Pakketten binnen Nederland worden meestal binnen 2 werkdagen afgeleverd. Zendingen naar België, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland worden over het algemeen binnen 2-5 werkdagen bezorgd.
Worden er verzendkosten gerekend?
Bij een minimaal orderbedrag van 14,50 euro rekenen wij in Nederland geen verzendkosten. Orders naar België, Luxemburg, Frankrijk of Duitsland zijn vanaf €29,- verzendkosten vrij, daaronder of naar overige landen hanteren wij verzendkosten. Neem voor de verzendkosten contact met ons op.
Niet alle producten zijn geleverd. Wanneer komt de nalevering?
Met een aanbod meer dan 7000 unieke artikelen kan het gebeuren dat er een artikel tijdelijk niet leverbaar is. Wij zorgen ervoor dat deze artikelen zo snel mogelijk weer op voorraad zijn of dat er een geschikt alternatief geleverd wordt. In alle gevallen zullen wij u op de hoogte houden van de beschikbaarheid en verwachte levertijd van uw bestelde producten.
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Natuurlijk is het mogelijk uw bestelling op een ander adres te laten bezorgen. U kunt in het afrondingsproces van uw bestelling een afwijkend afleveradres opgeven; dit adres is alleen voor deze bestelling geldig.
Waar vind ik de leveringsvoorwaarden?
Bekijk hier onze algemene voorwaarden en privacy- en cookieverklaring.
Op welke manier wordt mijn bestelling verstuurd?
Pakketten die klein genoeg zijn om door de brievenbus te passen, worden per reguliere brievenbuspost verstuurd. Grotere pakketten en zendingen naar het buitenland worden per DPD pakketpost verstuurd.
Kan ik een leverdatum kiezen?
Bent u op een bepaalde datum niet in de gelegenheid om een pakket aan te nemen, dan kunt u dit aangeven in de laatste stap van de winkelwagen, bij 'opmerkingen'. Wij zullen zorgen dat het pakket op een voor u geschikte datum wordt afgeleverd.
Ik mis een deel van mijn order. Wat moet ik doen?
Controleer eerst of de producten volgens de pakbon in het pakket aanwezig zouden moeten zijn of dat deze wellicht in nalevering zijn gezet. Komt de pakbon niet overeen met wat er in het pakket zit, neem dan contact met ons op.
Hoe vaak wordt mijn bestelling aangeboden?
Mocht u niet in de gelegenheid zijn om het pakket bij de eerste aanbieding aan te nemen dan wordt het pakket de volgende dag nogmaals aangeboden. Lukt het ook de tweede keer niet om het pakket af te leveren dan wordt u de keuze geboden een andere datum of een ander afleveradres te kiezen.
Kan ik mijn bestelling laten sturen aan een postbus?
Het is mogelijk uw bestelling naar een postbus te laten sturen. Verzending gebeurt dan via PostNL.
Kan ik mijn facturen digitaal ontvangen?
Als u een digitale factuur wilt ontvangen, neem dan contact op met onze afdeling administratie. Wij zullen u de factuur per e-mail toesturen.
Kan ik mijn facturen op een ander adres ontvangen?
Het is mogelijk om uw facturen op een ander adres te ontvangen. U kunt bij uw bestelling een eenmalig afwijkend factuuradres opgeven. Wilt u liever uw facturen altijd op een ander adres ontvangen, neem dan contact met ons op.
Bestaat de mogelijkheid voor automatische incasso?
Ja, het is mogelijk om uw facturen per automatische incasso te betalen. Hiervoor moet u een SEPA machtiging afgeven. Neem hiervoor contact met ons op.
Hoe kan ik een kopiefactuur aanvragen
Als u een kopie van een factuur wilt ontvangen, neem dan contact op met onze afdeling administratie. Wij zullen u de factuur per e-mail toesturen.
Wat is de betalingstermijn?
Om te voorkomen dat u in korte tijd veel kleine facturen ontvangt, maken wij elke 14 dagen een verzamelfactuur. De betalingstermijn van 21 dagen gaat in zodra u deze verzamelfactuur ontvangt.
Wat is het IBAN nummer van Ofar?
De bankgegevens van Ofar vindt u onderaan de factuur. Kijk voor meer gegevens op onze contactpagina.
Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar geen factuur. Hoe kan dat?
Om te voorkomen dat u in korte tijd veel kleine facturen ontvangt van ons verzamelen wij elke 14 dagen de orders op een verzamelfactuur. Deze verzamelfactuur wordt apart verstuurd.
Op welke termijn ontvang ik mijn creditnota?
Creditnota's worden meegenomen en verrekend op de verzamelfacturen. U ontvangt uw creditnota dus bij uw volgende verzamelfactuur.
Wordt het bedrag van een creditnota aan mij overgemaakt?
Alleen wanneer er geen onbetaalde facturen zijn, wordt het bedrag van een creditnota aan u overgemaakt.
Kan ik producten retour sturen?
Voor u een product retour stuurt, dient u contact met ons op te nemen. Wij zullen dan bepalen of het product retour gestuurd kan worden en of u in aanmerking komt voor vergoeding door middel van omruiling of (gedeeltelijke) creditatie. Kijk in onze algemene voorwaarden voor de retourvoorwaarden.
Hoe moet ik mijn producten retour sturen?
U dient het product eerst aan te melden voor retourzending. Wij zullen een retouropdracht laten uitvoeren door DPD. Zorg dat het product zorgvuldig verpakt zit en voorzien is van (een kopie van) de pakbon met een omschrijving van de reden van retourzending.
Ik heb geen pakbon meer van mijn bestelling. Hoe kan ik deze aanvragen?
Als u de desbetreffende pakbon niet meer hebt, neem dan contact met ons op. Wij kunnen u een kopie van de pakbon toesturen.
Ik heb een verkeerd artikel ontvangen. Wat moet ik doen?
Als u een ander artikel heeft gekregen dan u heeft besteld, neem dan contact met ons op. Wij kunnen het pakket door DPD laten ophalen en ervoor zorgen dat u het juiste artikel alsnog toegestuurd krijgt.
Het door mij bestelde artikel is beschadigd aangekomen. Wat moet ik doen?
Neem direct na het ontvangen van het beschadigde artikel contact met ons op. Wij kunnen het pakket door DPD laten ophalen en zullen zorgen dat u het artikel nogmaals toegestuurd krijgt.
Ik heb storing aan een machine. Wat moet ik doen?
Ofar heeft de kennis, kunde en materialen om onderhoud en reparaties aan de machines die wij verkopen uit te voeren. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Hoe lang heb ik garantie?
Kijk voor de voorwaarden voor retourzendingen en garantie in onze algemene voorwaarden.
Heeft Ofar een reparatieafdeling?
Ofar heeft de kennis, kunde en materialen om onderhoud en reparaties aan de machines die wij verkopen uit te voeren. Daarnaast hebben wij goede contacten met de fabrikanten, zodat wij altijd een geschikte oplossing kunnen bieden.
Hoe maak ik een afspraak met een accountmanager?
Op de accountmanagerspagina kunt u zien hoe u direct in contact kunt komen met de accountmanager in uw regio.
Wat zijn de openingstijden?
Ofar is op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 9:00 en 17:30. Bekijk op de contactpagina hoe u ons kunt bereiken.
Hoe meld ik me aan voor de e-mail nieuwsbrief?
Blijft u graag op de hoogte van de nieuwste artikelen, aanbiedingen en het laatste Ofar nieuws? U kunt u hier aanmelden voor de nieuwsbrief. Tevens kunt u nadat u bent aangemeld, via Mijn Gegevens de optie "nieuwsbrief ontvangen" aanvinken.
Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?
Onderaan de nieuwsbrief vindt u een link waarmee u zich kunt afmelden.
Ik heb een vraag. Hoe kan ik die stellen?
Hebt u een vraag die niet wordt beantwoord in deze veelgestelde vragen? Maak dan gebruik van ons contactformulier of bel met een van onze medewerkers.
Ik heb een suggestie. Hoe kan ik die doen?
Suggesties voor toevoegingen in ons assortiment, verbeterpunten in onze service of andere opmerkingen kunt u gemakkelijk via ons contactformulier doorgeven. Wij horen graag hoe wij u nog beter van dienst kunnen zijn.
Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?
Wij doen onze uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat iets niet geheel naar wens is. U kunt uw klacht doorgeven via het contactformulier. Wij zullen dan zo snel mogelijk contact met u opnemen.
Ik wil verschillende artikelen bestellen. Hoe doe ik dat?
Doorloop het customize-proces en plaats het artikel in uw winkelwagen. Uw ontwerp blijft nu bewaard. U kunt nu het volgende artikel selecteren dat u wil customizen.
Is er een minimum bestelhoeveelheid?
Om de prijs zo laag mogelijk te houden, geldt voor de doekjes en etuis een minimale afname van 500 stuks. Voor flesjes lens cleaner geldt een minimale afname van 1000 stuks en voor papieren tasjes van 3000 stuks.
Moet ik na het afronden van mijn customized bestelling direct betalen?
Nee, dat is niet nodig. Customized artikelen worden pas gefactureerd zodra deze geleverd worden.
Wat is de levertijd van customized producten?
Dit is afhankelijk van het product en de hoeveelheid producten waarvoor gekozen wordt. De levertijd voor bedrukte artikelen bedraagt in principe ongeveer 3-5 maanden. Kleine orders bedrukte microvezel doekjes kunnen al binnen 3-5 weken geleverd worden. De levertijd gaat in op het moment dat de proefdruk is goedgekeurd.
Welke digitale bestanden zijn bruikbaar voor mijn ontwerp?
Wij maken onderscheid tussen bestanden die gebruikt worden om op deze site uw logo in de customize-tool te kunnen tonen en de grafische bestanden die wij nodig hebben om het product daadwerkelijk te kunnen bedrukken. De bestanden die bruikbaar zijn voor deze site zijn: .jpg, .png en .gif.
Om uw logo te kunnen gebruiken bij het bedrukken, dient u uw bestanden aan te leveren in een van de volgende formaten:
- Adobe Illustrator .eps of .ai (t/m versie CS4)
- Vector .eps of .pdf bestanden.
Bestanden in .jpg, .png, en .gif formaat geven niet het gewenste resultaat bij drukwerk.
Wat moet ik doen als ik geen geschikte digitale bestanden heb?
U kunt een digitale versie van uw logo (.ai, .eps of .pdf) opvragen bij uw ontwerper/vormgever, drukkerij of reclamebureau. Als er geen bruikbaar bestand is, dan kan uw logo door ons worden nagemaakt aan de hand van een voorbeeld. Hieraan zijn kosten verbonden.
Hoe moet ik mijn logo bestanden aanleveren?
De bestanden die nodig zijn voor de bedrukking kunt u in de laatste stap van het bestelproces uploaden. Heeft u de juiste bestanden niet direct beschikbaar, dan kunt u er ook voor kiezen de bestanden op een later moment te e-mailen naar logo@ofar.nl. Zorg ervoor dat uw bestand niet groter is dan 5 MB. Grotere bestanden kunt u eenvoudig verkleinen als u ze “inpakt”/ omzet naar een .zip bestand. Verder kunnen wij contact met u opnemen als u vragen heeft over het aanleveren van uw logo.
Ik heb eerder via de customize-tool artikelen besteld. Moet ik opnieuw mijn logo aanleveren?
Om uw volgende gebruik van de customize-tool te vergemakkelijken, zetten wij uw logo-bestand achteraf voor u om in een formaat wat op het beeldscherm te gebruiken is. U hoeft bij een volgende bestelling niet opnieuw uw logo aan te leveren.
Welke serviceproducten kan ik personaliseren met de Ofar customize-tool?
Met behulp van de Ofar customize-tool kunt u stevige metalen briletuis, compacte zachte insteeketuis, handige microfiber brildoekjes, flesjes lenscleaner en mooie promotietasjes customizen. In een handomdraai hebt u al uw serviceartikelen voorzien van uw eigen huisstijl.
Waar kan ik mijn logo of tekst toevoegen?
Op het moment dat u een onderdeel aan het bewerken bent waaraan u een logo of tekst kunt toevoegen, wordt dit weergegeven door middel van een icoon aan de bovenzijde van het scherm. Wanneer u op dit icoon klikt, krijgt u een scherm te zien waarin u het logo kunt uploaden of de uw tekst kunt toevoegen. Let wel op: het toevoegen van een logo of tekst voor weergave in de customize-tool is optioneel. Het definitieve logo voor drukwerk kan worden toegevoegd aan het einde van het bestelproces.
Mijn logo wordt niet getoond in de customize-tool
Hebt u wel een afbeelding via de customize-tool geüpload, maar wordt deze niet getoond? Mogelijk ligt het aan het bestandstype dat u hebt gebruikt. Om uw logo op het customized product te kunnen tonen, dient het bestandstype .jpg, .png, of .gif te zijn. Andere bestandstypes kunnen niet worden weergegeven.
Ik kan mijn ontwerp niet in de winkelwagen plaatsen
Controleer of u voor elk onderdeel een materiaal en een kleur hebt gekozen. Als u bij een onderdeel het materiaal en de kleur hebt gekozen, komt er een groen vinkje bij het onderdeel te staan. Pas als bij alle onderdelen een vinkje staat, kan het ontwerp besteld worden. Let wel op: het toevoegen van een logo of tekst voor weergave in de customize-tool is optioneel. Het definitieve logo voor drukwerk kan worden toegevoegd aan het einde van het bestelproces.
De customize-tool onthoudt niet wat ik selecteer
Kijk in uw browserinstellingen of websites cookies mogen opslaan. Een cookie is een klein tekstbestandje dat op de harde schijf van uw computer wordt opgeslagen op het moment dat u de site bezoekt. Dit bestandje zorgt ervoor dat u ingelogd blijft terwijl u op de site rondkijkt en dat uw keuzes in de customize-tool worden onthouden. Het zorgt er ook voor dat u de volgende keer dat u de site bezoekt simpel verder kunt gaan waar u gebleven bent met uw ontwerp.
Wat is "Your Own Model"?
Ofar biedt een grote selectie etuis die u naar eigen wens kunt aanpassen. "Your Own Model" biedt u de mogelijkheid om uw eigen model etui te customizen. Kies in de customize-tool voor het "YOM" model en pas de materialen en kleuren aan naar wens. Upload een foto van uw eigen model etui of stuur één etui naar ons toe. Aan de hand van uw voorbeeld leveren wij u uw unieke customized etuis.
x
 
Voer een gebruikersnaam in
Voer uw wachtwoord in a.u.b.
Voer uw e-mailadres in a.u.b.
Voer de naam van de contactpersoon in
Hulp nodig?
DEAL!
×sluiten
×sluiten
Telefoon nummer
+31(0)320 247104
Openingstijden
Open
Mon - Fri: 09:00 - 17:30 uur
Sat - Sun: Gesloten
×sluiten
×sluiten